Rust, regen en roeien - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu Rust, regen en roeien - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu

Rust, regen en roeien

Door: Hannah en Inge

25 Juni 2006 | Nepal, Pokhara

Na twee dagen werken hadden we alweer weekend! Een goede reden om uit te slapen dus (wat hier door de regen en warmte vaak toch niet lukt) De meeste gingen s'ochtends naar Lakeside om even te internetten en sommige begonnen aan hun artikel voor de krant. Yo en Cigdem moesten naar een bijeenkomst van Sathi en hebben daar heel fijn 5 uur Nepalees gebrabbel aangehoord. Het plan om te gaan roeien viel daardoor in het water en werd verschoven naar de volgende dag.

Zondagochtend verregende het roeiplan weer, dus hebben we gewacht tot het s'middags droog was (lang leve de moesson!!) Nepalees roeien leek iets moeilijker en langzamer dan de Nederlandse versie, maar na een tijdje kwamen we toch aan op het tempeleilandje. Tegelijk met ons kwam een groep rijke Nepalezen aan en meteen werden we door hun bestormd met supersize, old-skool-camera's! Je voelt je dan heel stom, maar eigenlijk doe je als toerist hier in Nepal precies hetzelfde. Na nog een halfuurtje peddelen kwamen we aan op de oever aan de overkant. Na drie kwartier bergop lopen zou je de "worldpeacetempel" kunnen vinden. Dit is drie mensen gelukt, die hem prachtig vonden, vijf konden het, zelfs met behulp van een blinde, nepaleze monnik, niet vinden. Het pad omhoog deed ons sterk denken aan de trekking. Nu weten we ook dat berschoenen op zo'n moment toch handiger zijn dan slippers!

s'Avonds (voor ons diep in de nacht) speelde Nederland tegen Portugal. Toen we de uitslag hoorden waren we erg blij dat we niet zijn gaan kijken. Vooral Yolanda had het er erg moeilijk mee. Toch jammer dat we de volgende wedstrijd niet in Nepal kunnen bekijken.

• 01 Juli 2006 - 16:47

Marije:

Btj laat want inmiddels is de nederlaag geleden en bijna verwerkt (al kan ik nog steeds geen oranje liedjes horen) Yo ik leef met je mee! Was gefrustreerd, teleurgesteld, boos en sip dat we zo uit het toernooi gezet zijn! BOE!