Eerste dag schooltje - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu Eerste dag schooltje - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu

Eerste dag schooltje

Door: Jiske en Maartje

22 Juni 2006 | Nepal, Pokhara

Potten verf en jumpende kinderen.

Gister was de eerste ontmoeting met SATHI Nepal. In het kleine geïmproviseerde kantoortje vertelde de coördinator Mohan wat de stichting precies inhoud. Dat was echt wel indrukwekkend om te horen. Na zijn verhaaltje had iedereen de neiging om gelijk met een verfkwast in de hand naar het schooltje te rennen en er verf op te gooien. Helaas moesten nog een dagje wachten. De dag duurde nog eens extra lang omdat we hadden besloten voetbal te willen kijken. Dat begon voor ons pas om kwart voor één. We hebben de match gekeken in de bluesbar, een bar in Lake site waar ook veel Nepalesen hippies zich huishouden. Iedereen vond het super leuk ook al hebben sommigen de helft van de tijd liggen slapen.
Bij het ontbijt was iedereen nog een beetje slaperig. We hoefden gelukkig niet heel vroeg op, want we hoefde pas om twaalf uur bij SATHI te zijn. Daar hebben we de kwasten en de verf opgehaald. De busrit naar het schooltje was hobbelig, warm, druk, stinkend, etc. maar nog steeds te doen:P. Na een uurtje waren we bij de school. Deze bestond uit één lokaal een keukentje en een speelplaatsje van drie vierkante meter, oja ook nog een boom. Eerst moesten alle kinderen nog even uit het lokaal gehaald worden en daarna konden we beginnen met schoonmaken. Het was echt ranzig! Daarna hebben we de eerste verf op de muur gesmeerd. Er waren maar vijf kwasten dus er waren steeds een paar mensen die niks konden doen. Buiten stonden heel veel kinderen te kijken wat we aan het doen waren. Op een gegeven moment gingen ze muziek spelen en moesten wij gaan dansen. Half Pokhara was uitgelopen om ons te komen bekijken. Om vijf uur moesten we de kwasten neerleggen. Dat was best een beetje jammer omdat je echt zo veel mogelijk wilt doen. Toen we op de bus stonden te wachten begon het te regen. Hier waren we blij mee aangezien het dat al een paar dagen niet gedaan had, waardoor het super warm was. Morgen gaan we weer aan het schooltje werken. Dan hebben we waarschijnlijk acht kwasten.
Iedereen heeft er super veel zin in!

• 27 Juni 2006 - 07:13

Bep:

Ik vind het gewoon leuk om als eerste op jullie bericht te reageren. Je kunt je toch hiet iet voorstellen dat je op een kwast moet wachten om verder te kunnen gaan met verven!!!.Terwijl je ziet dat er zoveel gedaan moet worden. Volgens mij is de sfeer daar prima. Nog veel plezier allemaal. Hartelijke groet en voor Maartje een dikke zoen

• 27 Juni 2006 - 07:22

Wilma:

Leuk om te lezen hoe het daar is. Je kunt het niet voorstellen dat als je gaat verven, de kinderen geen les meer hebben. Ook dat zo'n klas zo vies is.
    Ik hoop dat jullie veel kunnen doen daar voor de kinderen.
    Groetjes Wilma (Collega van Bep)

• 27 Juni 2006 - 07:32

Karien:

Wat klinkt dat allemaal weer super gaaf! Veel succes met verven.

• 27 Juni 2006 - 08:03

Samantha:

Jongens kom op! Jullie vergeten het belang van de verslaglegging. Er dient een dag tot dag verslag geplaatst te worden op de site. Er staat nu weer alleen een bericht van de eerste werkdag op. Intussen hebben jullie vier dagen gewerkt, er is een weekend geweest,wat hebben jullie daarmee gedaan, hoe zijn de ervaringen tot nu toe, etc etc.
    Een wekelijks verslag met vermelding van alle dagen. Kom op.

Samantha
    stichting en route

• 27 Juni 2006 - 10:54

Oom Ton En Tante Ria - Voor Hans:

Hallo Hans Polder,
    hier even een
    berichtje uit het verre Zwijndrecht,hoe is het in nepal?
    Ik vind het een hele beleving wat
    jy aan het doen ben hoor.
    We hoorden het van je ouders dat
    je daar was, dus even iets van
    ons laten horen, inmiddels zijn wij opa en oma geworden van een
    kleinzoon en hij heet SEM leuk he ? Je staat leuk op de foto met
    de groep ik ben benieuwd hoe je
    alles beleefd hebt maar dat horen
    we nog wel oke?

Tot ziens en de hartelijke
    groeten van oom Ton en tante Ria

• 27 Juni 2006 - 11:42

Machteld:

Hoi ing, jisk en gang, het klinkt allemaal super leuk ! Ik hoop dat jullie nog meer tolle dingen gaan doen en veel mensen daar helpen, maar zo te horen door jullie flink jullie best. Ik zou zeggen :'Zet hem op'!!!!
    kussen Maggio

• 27 Juni 2006 - 14:04

John En Saaf(meigroep):

He mensen, zo te horen hebben jullie het leuk. Wij zijn net weer terug in nederland na een extra weekje chitwan. Door jullie verhalen krijgen we wel weer een beetje zin om terug te gaan naar pokhara! Veel plezier john en saaf

• 27 Juni 2006 - 14:11

Job:

Jongens jullie verhalen klinken enthousiast en goed! volgens mij vervelen jullie je geen moment. Meer verslagen zijn altijd welkom! zijn namenlijk erg leuk. julie heben toch laptop war de verhalen op kunnen? heel veel plezier en verf ze!
    ciao

• 27 Juni 2006 - 15:12

Samantha:

op de site nepal2006.eu staan meer verhalen van de groep. Even een doorverwijzing hiernaar voor de nieuwsgierigen onder ons. Onder de knop weblog vind je de verhalen.

• 28 Juni 2006 - 04:22

Quirine:

Nee, helaas job! De laptop was al uit de steentijd en communiceert niet helemaal met de stopcontacten hier. Eergister heb ik een verslag geschreven over de talen in Nepal en heb ik de laptop officieel uitgeput tot 0% batterijinhoud. Helaas... Het is wel vervelend, maarja, er was niemand die een goede laptop tot zn beschikking had, dus we doen het lekker hiermee! Ook waren er flink wat problemen met het internet van de week... En een mp3-speler, sorry remie, die niet meer aan wil gaan waar documenten opstonden.
    We maken gewoon weer een frisse start, als het goed is is er vanaf vandaag weer veel meer te lezen!!

• 29 Juni 2006 - 16:31

Els Kempen:

Super om te lezen wat jullie daar aan het doen zijn. Het lijkt me geweldig om een daadwerkelijke bijdrage te leveren aan het ontwikkelen van een land, maar ook het land op die manier te leren kennen. Ik lees met veel plezier jullie verslagen. Veel succes en plezier verder. Maartje, dikke kus, Els