Zweten in Omaan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu Zweten in Omaan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu

Zweten in Omaan

Door: Verdwaalde toeristen

15 Juni 2006 | Nepal, Kathmandu

Dinsdag 13 juni 2006

We vertrokken afgelopen dinsdag om 8 uur met het vliegtuig uit Nederland. We moesten even wachten bij het inchecken, het was nog even de vraag of we de laptop mee mochten nemen. Normaal mag je maar 1 'onderdeel'/'unit' handbagage meenemen. Gelukkig maakten ze er geen punt van.

De vlucht van Londen naar Muscat duurde 7 uur. Op zich een lange reis, maar we hadden allemaal een eigen beeldschermpje en konden kiezen uit verschillende films! Na een uurtje of 2 hadden we het turen naar een klein schermpje wel gezien en stond een potje hallie gallie op het programma. Helaas kon dit niet doorgaan aangezien de steward het niet zo leuk dat we in het gangpad gingen zitten. Toen zijn we maar met zijn vijven op drie stoelen gaan zitten. De steward ging daar even met ons babbelen en ging ons extra drinken brengen en een hele fles waterJ Na flink veel gelachen te hebben gingen we allemaal nog even slapen.

De reis verliep dus goed tot het moment dat we aankwamen in Omaan. We stapten het vliegtuig uit en het leek wel of we in een sauna terecht kwamen. Het was inmiddels al avond, maar nog stervensheet!!

Op Muscat moesten we nog een paar uurtjes wachten. Het viel Yolanda en Cigdem natuurlijk meteen op dat er een rokershok was. Het zat volledig vol met mannen met rare hoedjesJ. Ze gingen na het even nagevraagd te hebben er leuk tussen zitten. De mannen keken ze wel een beetje vreemd aan, maar daar trokken ze zich niks van aan.

Toen we uiteindelijk het vliegtuig in gingen bleek het daar nog warmer te zijn dan buiten en werden we flink aangestaard alsof we celebrities waren. We zaten allemaal verspreid en dat vonden de meesten niet heel relaxed. De airco deed het ook niet echt van harte. Na een uur gewacht te hebben werd er gezegd dat er allemaal problemen waren en dat het nog wel even kon gaan duren. Toen zijn we maar met een aantal hallie gallie gaan spelen, wat nog meer aandacht trok!! Nadat we nog een maaltijd gekregen hadden werd ons het leuke feit gemeld dat we pas de volgende dag zouden vliegen en dat we naar een ‘luxe' hotel gebracht zouden wordenL.

De volgende ochtend versliepen sommige zich, Maartje raakte haar tickets kwijt en er zaten twee mensen op dezelfde plek in het vliegtuig gepland. Maar verder ging alles helemaal naar wens:P Inmiddels zitten we op onze hotelkamer in Kathmandu dus : NAMASTE!!! We zijn er eindelijk na een reis die 36 uur heeft geduurd in plaats van 24 uur.

Morgen gaan we Kathmandu bekijken en krijgen jullie dus wat te horen over NepalJ

Kus,

De oververhitte, doelzoekende, gestrande toeristen

• 15 Juni 2006 - 06:51

Anke:

Hallo Inge (en ook de rest natuurlijk!), ik ben jaloers.... Niet op de hitte en de lange reis, maar wel op jullie bestemming. Heel veel plezier gewenst, en maak maar veel mooie foto's.
    Kus Anke

• 15 Juni 2006 - 07:51

G.C. Westmaas:

Hans, en alle anderen,

leuke aanvulling op al die gelikte reclame van de reisbureaus en de luchtvaartmaatschappijen!
    Wat betreft die hitte:
    Je krijgt wel wat meer begrip voor het lagere tempo in sommige andere landen!

m.vr.gr.

Ws

• 15 Juni 2006 - 07:52

Loek:

Hoi Jis en avonturisten. Het klinkt supervet allemaal, veel plezier met alles bekijken en ik blijf spannende verhalen de site goed volgen.

• 15 Juni 2006 - 09:37

Saskia Hamel:

Hannah, wat een geweldige luchtdoop zeg...Ben "jaloers" en trots op je . Even bijkomen maar en aan de slag! Groeten ook aan Jiske...veel liefs van Saskia en Hank

• 15 Juni 2006 - 10:06

Lia:

Een goed begin is het halve werk. Dus hopelijk hebben jullie de meeste tegenslag nu al achter de rug en kan het echte genieten (en werken)beginnen. Wat een ontzettend knap geschreven verslag, trouwens. Zeer beeldend. Houden zo en vooral nog heeeeel veeeel plezier.

• 15 Juni 2006 - 10:51

Manon:

Hoi Yo, wat een reis hebben jullie achter de rug. Gelukkig zijn jullie goed aangekomen! Veel plezier met het rondkijken in Kathmandu. Veel foto's maken he...?
    Xus Manon en Martin

• 15 Juni 2006 - 12:19

Brigitte:

Goh in die tijd had je makkelijk in Australie kunnen zitten, maar ja daar zijn de meeste scholen al gebouwd !
    Succes met de jetlag en geniet ze met z'n allen.
    Ben zeer benieuwd hoe hallie gallie gaat. Doegie !!!

• 15 Juni 2006 - 15:03

Wilma:

hallo hans en anderen..
    veel plezier en suc6 daar..
    en maak veel foto's!!

Groetjes wilma

• 15 Juni 2006 - 15:40

Julia:

hoi hannah!,
    hoe is het daar?
    heeeeeel veel plezier nog en ik hoop dat je het leuk hebt!

xxx julia

• 15 Juni 2006 - 15:42

Job:

Tjonge en ik maar aan iedereen vertellen, "ja ze zitten nu echt in nepal zijn vanochtend vertriokken", maar ben wel echt rete blij dat jullie goed zijn aangekomen zijn. Speelden jullie echt hallie gallie met bel? in het vliegtuig? aan iedereen alle experience van de wereld toegewenst. ciao.. uhh Namaste

• 15 Juni 2006 - 16:13

Hanneke:

Hoi Hannah,ik was blij te horen dat jullie goed zijn aangekomen. De reis op zich was dus al een heel avontuur. Geniet ze!
    Kus hanbart

• 15 Juni 2006 - 17:14

Franca:

Hoi Inge en de anderen,
    Wat leuk zo'n uitgebreide beschrijving van de reis! Hoop dat jullie dat blijven doen. Het is voor de thuisblijvers super om jullie ervaringen te lezen.
    Een goede reis naar Pokhara, en veel plezier bij de trekking.

• 15 Juni 2006 - 18:11

Janneke:

SUPER TOF!

genieten jullie wel een beetje van me mailtje ;) Heeel veeeel plezier nog! Maar dat komt dik in orde denk ik zo!

Lieefslieeefslieefs!

• 15 Juni 2006 - 20:23

Renate:

Dag schatjess!!

Ho0w, al is de reis niet onwijs goed gegaan, ik ben nu al jaloerss!! Ik zal al jullie mooie verhalen op de site zetten, Succes hans met 9 meiden;)

Kusjes renate.

• 15 Juni 2006 - 22:23

Paul:

Hadiemaart,
    een barre reis, maar een mooie bestemming. Wij zijn blij dat jullie heelhuids aangekomen zijn. Jammer van de verloren tickets; je zult wel erg geschrokken zijn. Maar goed dat het zo snel is opgelost.
    Groetjes en xxx,
    Paul

• 16 Juni 2006 - 11:33

Linda B.:

Hey Yo,
    jeetje zeg, wat een heenreis! Vind het fijn om te horen dat je veilig bent aangekomen. Ik las je mail en was zeker onder de indruk... Heel veel succes & doe voorzichtig! Houd de oogjes goed open, het is een geweldige ervaring!

Veel liefs, Dikke Xlin

• 16 Juni 2006 - 12:52

Henk(vader Van Hans):

Ik las op een andere site dat een zekere Hans P.is
    aangehouden i.v.m.verboden wapenbezit.(een zakmes??)
    Zijn de berichten juist ??
    Hans,de hartelijke groeten van je ouders en de rest van de familie.Jullie allen sterkte in de hitte.SUCCES!!

• 16 Juni 2006 - 15:33

Hanny:

Hallo inge
    leuk om alles zo weer mee te beleven.
    geniet van alle nieuwe dingen.
    We blijven je volgen.
    gr. hanny

• 16 Juni 2006 - 15:36

Rosa:

hey han maak fotos van yakken en neem een muts mee hebben ze vast wel in de bergen dikke kus roos

• 16 Juni 2006 - 18:08

Tante Anne-margriet:

Hoi Hans,
    net je ma gesproken en vertelde me je avontuur, wat leuk voor je ,ik ga je zeker volgen.
    Ben je al gesmolten?
    Heel veel succes met je missie en hou vol he
    groetjes van de van Hoorntjes

• 16 Juni 2006 - 19:33

Ad En Nelleke:

Hoi Jiske en de anderen. Wat een leuk verslag. Wij zijn ook stik jaloers zelfs op de ietwat lange en hete reis. Heel veel plezier met de tracking. We "horen"wel weer van jullie en blijven jullie volgen.Veel liefs, Ad en Nelleke

• 17 Juni 2006 - 15:18

Minke:

hee Han!
    echt leuk om de reis helemaal door te lezen, jammer dat hij zo rot ging! maar, hee, je moet er wel wat voor over hebben om gewoon in nepal te zijn he!:P succes met lopen straks! kus kus kus!

• 17 Juni 2006 - 19:43

Milan:

Hey allemaal,
    Fantastisch om het allemaal te lezen, veel plezier op de trekking. Kan niet wachten om zelf te gaan, maarja ik moet nog wachten tot oktober:(

• 18 Juni 2006 - 02:09

Chiara:

Hoi Jiske en alle anderen. Vanuit Amerika volgen wij natuurlijk ook alles. De kinderen vonden het reuzespannend en hadden zo mee gewild! Hoe reageren ze op straat op jouw mooie kleur haar, Jis? Veel plezier en succes allemaal!