Mountainbiken, Tempels en Huwelijksceremonie.. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu Mountainbiken, Tempels en Huwelijksceremonie.. - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van nepalinjuni - WaarBenJij.nu

Mountainbiken, Tempels en Huwelijksceremonie..

Door: Hiltje

01 Juli 2006 | Nepal, Pokhara

Het plan was om zeer vroeg in de ochtend te gaan mountainbiken, maar voor we zover waren, de moutainbikes hadden opgehaald en en iedereen startklaar stond waren we een aardig uurtje verder. Niet alle mountainbikes vielen even goed in de smaak; van sommigen ontbrak elk spoor van versnellingen (handig in bergachtig gebied), zadels stonden te laag of zorgden gegarandeerd binnen korte tijd voor zadelpijn. Maar geen probleem voor ons! Met goede moed gingen we op weg; Pokhara uit, heuvels op en heuvels af.

De uitgestippelde route bleek moeilijker te volgen dan gedacht. Na een heel stuk uit de stad te zijn konden we weer terug en richting de eerste stuppa. Even pauze gehad op een wonderschoon shaduwrijk plekje langs de kant van de weg (in de modder naast de bushalte). Hans haalde even bananen aan de overkant om ons op te peppen, aangezien de warmte veel energie vergde. Eenmaal aangekomen op bestemming kozen de meeste de weg terug naar het guesthouse, om te shoppen of te relaxen.

Inge en ik besloten om nog een eindje door te fietsen naar de Bhadrakali temple. Daar aangekomen wachte ons een verrassing. We ontmoeten schoolhoofd Rajendra en hoogleraar Min, die ons spontaan uitnodigden voor een plaatselijke bruiloftceremonie. Onder het genot van typisch Nepaleense lekkernijen wachten we tot de plechtigheid zou beginnen. Een Nepaleense 2 minuten later (20min) konden we de bruid en bruidegom in prachtige gewaden aanschouwen. De priester sprak een preek uit terwijl het bruidspaar rijst en bloembladeren in het vuur gooiden. Super gaaf om mee te maken!

Op de terugweg werden we door Rajendra en Min uitgenodigd om een kijkje te nemen op het universiteits-/collegegebouw in Pokhara en kennis te maken met haar studenten. Een uitnodiging die we maar al te graag aannamen! Vervolgens bezochten we nog een buddistisch klooster met prachtig uitzicht over de stad. Niet veel monikken aanwezig aangezien het zaterdag was maar toch super om de versierde tuin en tempel te bekijken. De weg naar huis ging gelukkig bergafwaarts en voldaan kwamen we aan bij het het guesthouse. Het was een leuke en sportieve dag!

• 03 Juli 2006 - 06:53

Lia:

Is dit nu doorzettingsvermogen dat beloond wordt? In ieder geval een bijzonder leuke ervaring.

• 03 Juli 2006 - 08:43

Floortje:

Hey!!
    Ik heb geloof ik een beetje te veel berichten gemist om het allemaal na te lezen, maar het klinkt allemaal geweldig! Ik hoop dat jullie het naar je zin hebben! Groetjes vanuit Australie! :) x!

• 03 Juli 2006 - 09:27

Pauline:

Hey(inge & jiske)
    Woo, heb ik jullie even niet gevolgt en er staan direct veel nieuwe berichten en foto's. Leuk!
    xx Pauline